Kamēr Rīgas Katoļu ģimnāzijā skolēni un skolotāji gatavojās un atzīmēja Latvijas Republikas Proklamēšanas dienu, skolas vadība un skolotāji apmeklēja konferences Slovēnijā un Spānijā, lai dalītos pieredzē un meklētu jaunas metodes mācību procesa pilnveidošanai.
Direktora vietniece mācību darbā Ilze Šēnberga jau no maija attālināti piedalījās UNESCO fonda ASEF (Asia Europe Foundation) oganizētajos kursos “Mākslīgais intelekts izglītībā”. Šajos kursos tika risinātas digitalizācijas radītās probblemās un izaicinājumi izglītībā. Rezultātā tika izstrādāta inovatīva mācību prakse, izmantojot mākslīgo intelektu.
No 12. līdz 16. novembrim Ļubļanā (Slovēnijā) notika šo kursu noslēguma konference, kur tika prezentēti un apspriesti inovatīvās mācību prakses modeļi. Konferencē piedalījās 74 no dalībnieki no 32 valstīm Eiropā un Āzijā.
Ilzes Šēnbergas projekts, sadarbojoties ar kolēģiem no Spānijas un Indijas pētīja un meklēja iespējas mākslīgā inerneta izmantošanai starptautiskajos sadarbības projektos (Erasmus+, eTwinning ).
Turpmākajam darbam un pārdomām kārtējo reizi pārliecināmies, ka
ir jāpiemērojas digitālās pasaules radītājām izmaiņām, un lielākie izaicinājumi mākslīgā intelekta lietošanā ir kritiskā domāšana, faktu pārbaude un analīze.
Ir jādomā par mākslīgā intelekta lietošanas ētiskajiem aspektiem un jāatrod līdzsvars starp klasiskajām mācību metodēm un digitālajiem izaicinājumiem un riskiem, tomēr no otras puses mākslīgais intelekts palielina sadarbības iespējas.
Otra konference “Personalizētā izglītība un vērtību formēšana skolā ka kultūras institūcijā”, kuru rīkoja Viendzimumu skolu kristīgā asociācija, risināja audzināšanas jautājumus un meklēja jaunus ceļus vērtību izglītībā. To RKĢ apmeklēja kuplākā skaitā – direktore Anna Jermakoviča, direktores vietniece mācību darbā Ilze Šēnberga un skolotājas Vineta Mugureviča un Himena Gonzales. Šīs konferences centrālā problēma bija personalizēti audzināšanas jautājumi.
Konferences ietvaros tika apmeklētas divas Arenales skolu tīkla, kuru biedri esam arī mēs, skolas Madridē. Šīs skolas, tāpat kā RKĢ nodarbojas ar skolēnu apmācību no bērnudārza līdz vidusskolai, strādājot ar rakstura izglītību un vērtību audzināšanu. Iepazināmies ar risinājumiem skolēnu izglītībā un brīvā laika organizēšanā.
Mēs esam pārliecināti, ka vērtību izglītība un digitālās tehnoloģijas var savietot vienotā mācību procesā, kādu mēs vēlamies redzēt mūsu skolā un iekļaut mācību pprocesā.
Comments